Koenig & Bauer продовжує розпочатий 2014 року шлях від унітарної до дивізіональної групи компаній і зустріне 2025 рік з новою структурою, яка ще точніше відповідатиме наявним і майбутнім потребам клієнтів і ще тісніше пов’язана з відповідною бізнес-моделлю. Оптимізація структури призведе до скорочення з трьох сегментів до двох: Paper & Packaging Sheetfed Systems (P&P, аркушеві системи для роботи з папером та пакованням) і Special & New Technologies (S&T, спеціальні та нові технології). Група продовжить фокусуватися на перспективному ринку пакування.
Сегмент аркушевих систем для роботи з папером і пакованням (P&P)
Уся попередня діяльність сегмента Sheetfed буде продовжена в сегменті Paper & Packaging Sheetfed Systems. Також сюди увійде напрям гофрокартону, яким займається СП Koenig & Bauer Celmacch (серія Chroma), оскільки виробники складаних картонних коробок і гофротари мають багато спільного у технологічній царині та клієнтській базі; раніше цей бізнес був у складі сегмента Digital & Webfed. Інше спільне підприємство — Koenig & Bauer Durst також залишиться тут.
У цьому сегменті холдинг пропонує комплексні рішення для вельми перспективних ринків тари з картону та гофрокартону, які охоплюють додрукарську підготовку, друк із наскрізним цифровим робочим процесом та післядрукарську обробку. Зокрема, у динамічному секторі післядрукарських рішень, а саме висікання та склеювання коробок, Koenig & Bauer є чи не єдиним постачальником усього спектра послуг для виробництва паковання. Ще одним напрямком діяльності залишається друк акцидентної продукції.
Д-р Андреас Плеске, генеральний директор Koenig & Bauer, який ініціював ці зміни у тісній співпраці з наглядовою радою, пояснює: «Основним принципом реструктуризації групи є орієнтація на клієнтів і ринок, а також прискорення процесів прийняття рішень у бізнес-підрозділах».
Д-р Штефен Кімміх, заступник генерального директора і фінансовий директор, додає: «Об’єднання сегментів тари з картону і гофрокартону в один є нашою відповіддю на потреби клієнтів, адже тут є значний технологічний та клієнтський збіг. Таким чином Koenig & Bauer продовжує розвиватися як „універсальний магазин“ для виробників паковання з картону і гофрокартону».
Сегмент спеціальних і нових технологій (S&T)
Сегмент Special & New Technologies об’єднає напрям Special (спецмашини для друку банкнот і цінних паперів, системи для промислового маркування і спеціальні системи для друку на металі та скляній/порожній тарі) із рештою підрозділів колишнього сегмента Digital & Webfed. Це, зокрема, спеціальні види друку для паковання, насамперед цифровий рулонний і флексографічний друк, а також газетний друк.
У S&T буде продовжено і співпрацю з дочірньою компанією Volkswagen PowerCo над розробкою обладнання для сухого нанесення покриття (виробництво акумуляторних батарей). Нові напрями (системи контролю і захисні технології) буде виділено із сектора друку продукції з високим рівнем захисту в окремий підрозділ Vision & Protection.
Підрозділ, що відповідає за цифровізацію (продукти Kyana) у рамках цілого холдингу, буде незалежною бізнес-одиницею у сегменті S&T. Крім того, сюди увійдуть цифрові продукти й цифрові друкарські машини з напрямів Digital & Webfed і Special.
Така організація враховує вимоги різних ринків. Кожен бізнес-підрозділ сегмента S&T очолює незалежна команда менеджерів з високим рівнем автономності, яка може швидко та компетентно реагувати на виклики.
Міхаель Ульверіх (операційний директор) залишає компанію за взаємною згодою
Унаслідок реорганізації Koenig & Bauer AG змінюються центральні операційні обов’язки та міжсекторальні функції. Деякі з них знову будуть більше зосереджені в сегментах, щоб краще задовольняти відповідні вимоги різних ринків. Отож попередня роль головного операційного директора групи більше не буде актуальною. У зв’язку з цим Міхаель Ульверіх за взаємною згодою з компанією складе повноваження члена ради директорів 30 листопада 2024 року.
Під його керівництвом було взято курс на ефективніше управління матеріалами, закупівлями та логістикою, а виробничі компанії були успішно реструктуризовані. Він також зіграв важливу роль в ініціюванні розробки стандартизованої платформи для всіх типів машин, яку продовжать у нових сегментах. Наглядова рада і колеги з ради директорів дякують пану Ульверіху за подальший розвиток операційної складової та її вирішальний внесок в успіх компанії.
Хрістіан Штайнмасль призначений на керівну посаду
Хрістіан Штайнмасль, який має понад 25 років досвіду в паперовій та пакувальній промисловості, долучиться до Koenig & Bauer з 1 грудня 2024 року та буде підпорядковуватися раді директорів. Він матиме ключові повноваження у новому сегменті Special & New Technologies та відповідатиме за виробництво, підрозділи Vision & Protection, Kyana (раніше — Digital Unit) та операційні спільні сервіси в усій групі. Завдяки управлінському досвіду в різних технологічно орієнтованих компаніях та багатим технічним знанням, зокрема в галузі пакування та нових бізнес-напрямків, Хрістіан Штайнмасль є ідеальною кандидатурою для сегмента S&T з усіма його технологічними розробками і власними виробничими підприємствами промислового підрозділу.
Посилення сегментів та оптимізація ради директорів
Як холдингова компанія Koenig & Bauer AG оптимізує свої завдання та перекладає більше операційних обов’язків на обидва сегменти. Крім виконання стратегічних повноважень, холдингова компанія і надалі обслуговуватиме всі дочірні компанії групи; йдеться, зокрема, про IT, HR, IR, комунікації, централізовані закупівлі та фінансові послуги. Члени ради директорів братимуть активну участь у стратегічному керуванні сегментами. У майбутньому це дасть змогу оптимізувати раду до одного генерального та одного фінансового директора. Подальші заходи реорганізації послідовно впроваджуватимуть протягом 2025 року.
Стратегія буде реалізована в кілька етапів
Голова наглядової ради, професор, д-р Раймунд Клінкнер підсумовує: «Завдяки цій структурі, що була узгоджена наглядовою радою і радою директорів, нові рішення краще відповідатимуть бізнес-моделі, а її спрощення прискорить прийняття рішень та сприятиме оптимізації витрат. Усе це відбувається в контексті поступової зміни поколінь у 2024 та 2025 роках — від нинішніх багаторічних членів ради директорів до осіб, які чудово відповідають стратегічним пріоритетам компанії».