Нi кроку назад!

26.06.14

Про 25-річчя компанії, досягнення за чверть століття діяльності, секрети успіху, плани на майбутнє та принципи роботи «УПГ» журналу «Директор типографії» розповів Сергій Паламарчук, директор ТОВ «УПГ».

Наталія Андрейко, «ДТ»

ДТ: Компанії цього року виповнилося 25 років. Сергію Михайловичу, цікаво дізнатися, як починалася історія вашої компанії? У чому секрет «кавказького довголіття»?

С. П.: Двадцять п’ять років бізнесу ми святкували 11 травня. Зараз не той час, коли було б доцільним робити пишні заходи та феєрверки, зважаючи на події в Україні, зокрема на її сході. Це більше символічна дата, особливо для людей, які в той час заснували цей пов’язаний з поліграфією бізнес і які залишалися в цьому бізнесі протягом усіх цих років. Одинадцятого травня 1989 року Ігор Попов зареєстрував підприємство з назвою «Проба», котра символізувала початок бізнесу як пробу пера і водночас великі амбіції на майбутнє як «найвища проба» та обслуговування клієнтів на високому рівні. Напрямок бізнесу був майже поліграфічний — виробництво тамподрукарського обладнання. Враховуючи поліграфічне коріння своєї сім’ї та освіту інженера-механіка, Ігор Попов розпочав бізнес саме з виробничого напрямку в поліграфічній галузі.

Сучасна структура компанії, пов’язана з поліграфічним обладнанням європейського виробництва, почала формуватися 1993 року, коли було налагоджено перші партнерські відносини з німецьким концерном Koenig & Bauer AG (КВА). Згодом назва компанії змінювалася, було засновано ще кілька фірм, які працювали у групі. Зокрема, компанія з назвою «Поліграфімпорт» з’явилася у 1994 році. Було створено бренд «Українська поліграфічна група» («УПГ»). Додавалися нові напрямки, приходили нові люди, розширювався спектр представленого поліграфічного обладнання. Але протягом всіх цих років стрижнем поліграфічного напрямку бізнесу завжди залишався німецький партнер — КВА. Двохтисячні роки були дуже вдалими для поліграфічного бізнесу в Україні, «Поліграфімпорт» досягнув значних успіхів у реалізації багатьох проектів спільно з КВА.

Моя співпраця з Ігорем Поповим та «УПГ» (зокрема з «Поліграфімпортом») почалася з квітня 2007 року після того, як я залишив компанію Heidelberg. То був рік підйому поліграфії у всьому світі і майже найвищого обсягу випуску друкованої продукції та виробництва обладнання. Перспективи подальшого розвитку вимальовувалися дуже привабливі, поліграфічна виставка drupa-2008 увінчалася великою кількістю контрактів та проектів… Але початок осені 2008 року поховав ці плани, і всі ми раптово опинилися на зовсім іншому рівні відчуття перспектив. Своєчасна реакція на коливання світових ринків, зміни в структурі компанії та адекватне скорочення витрат дали змогу «Поліграфімпорту» уникнути суттєвих фінансових проблем на межі 2008–2009 років.

Останні п’ять років — це непростий період конкурентної боротьби за частку ринку, який став відчутно меншим. Якість і надійність обладнання, якість сервісних послуг, взаємовідносини з клієнтами стали основною запорукою наших успіхів і дали змогу втримати марку КВА на першому місці серед поставок друкарського обладнання в Україні.

ДТ: Що змінилося за ці роки: асортимент обладнання, витратних матеріалів, клієнтський портфель?

С. П.: Ключові відносини з німецьким концерном Koenig & Bauer AG протягом усіх цих років були і є основою бізнесу. Згодом до знаменитого друкарського бренда було додано не менш відомих європейських виробників післядрукарського обладнання — Perfecta, GUK, MKW, Muller Martini. Кілька всесвітньовідомих виробників устаткування з Азії є зараз також нашими партнерами.

Обладнання невід’ємно пов’язане із запасними частинами та оперативним, професійним сервісом. Ці напрямки роботи, можливо, складніше організувати, як і забезпечити їхнє надійне функціонування, але без них неможливо бути успішним на ринку обладнання. Вони повністю пов’язані один з одним.

Орієнтир на європейську якість є основним і для напрямку роботи компанії, пов’язаного з постачанням витратних матеріалів. Трьома основними партнерами в цьому сегменті бізнесу є швейцарський Schmid Rhyner, німецько-нідерландський Fujifilm Europe та європейський Sun Chemical. Продукція цих трьох компаній майже на 85% забезпечує весь необхідний асортимент витратних матеріалів для поліграфічного офсетного виробництва.

Передбачаючи суттєве скорочення ринку традиційної поліграфії, в останні роки засновники бізнесу розвивають паралельно і напрямки, пов’язані з IT на межі переходу традиційної поліграфії в електронні засоби поширення інформації. Нові технології відбирають у традиційного друку суттєві шматки ринку в рекламі, періодиці. Хіба що пакування поки залишається на картоні, і попит на відповідне обладнання все ж таки більш-менш стабільний.

ДТ: Що є головним у роботі вашої компанії? Який основний принцип?

С. П.: Від початку становлення бізнесу і до сьогоднішнього дня відбулося багато подій та змін, але пріоритети, які були обрані на старті, цілком себе виправдали. Так звана «висока проба» — починаючи в першу чергу із себе, вибору партнерів, обладнання, ставлення до структури та організації бізнесу, до клієнтів — зміцнила бізнес, людей, відносини.

ДТ: Як знаходите персонал? Чи є з цим проблеми на українському ринку? І які основні вимоги ставляться перед співробітниками, які приходять до вас на роботу?

С. П.: Кадрове питання було і є болючим для будь-якого бізнесу. З урахуванням не дуже позитивних тенденцій світової економіки в цілому суттєво збільшується обсяг роботи, який необхідно виконувати кожному співробітнику для досягнення такого ж результату, що і за активного зростання ринку. Відсоток так званої «роботи в кошик», тобто пустої роботи, досить великий. Нерідко працівникам треба поєднувати виконання різних завдань та обов’язків. Головними вимогами до співробітника я вважаю порядність, професіоналізм, ініціативність, самостійність і творчий підхід до виконання своїх обов’язків. Знання іноземної мови зараз є стандартом майже для всіх посад.

ДТ: Основа будь-якого бізнесу — цифри. Можете прокоментувати динаміку продажів обладнання вашої компанії за останні п’ять років?

С. П.: Як відомо, в Україні діють спеціальні податкові пільги для поліграфічної галузі. Ці пільги поширюються також і на імпорт поліграфічного обладнання. Тому переважна більшість українських замовників намагається використати таку можливість, а для цього необхідно мати прямий зовнішньоекономічний контракт на постачання техніки з виробником. Якщо оцінити успіхи КВА в Україні, то за останні п’ять років концерн поставив сюди 45 друкарських секцій нових машин. Крім того, замовники самостійно придбали з ринку вживаного обладнання ще 35 друкарських секцій КВА. Таким чином, Koenig & Bauer AG є безперечним лідером продажу офсетних друкарських машин в Україні.

ДТ: Поліграфії в Україні, та й в цілому бізнесу, в зв’язку з ситуацією в країні приходиться несолодко. Як Ви оцінюєте поліграфічний ринок та його перспективи сьогодні? Наскільки реальним є покращення клімату в поліграфічній галузі найближчим часом? І що цьому може сприяти?

С. П.: У найближчі роки більш-менш стабільно буде розвиватися ринок пакування та етикетки. Це є чи не єдиний сегмент поліграфії, який тримає рівень обсягів реалізації продукції та обладнання для друку. У зв’язку з переходом частини реклами та періодичних видань у сегмент електронних носіїв інформації ці сегменти поліграфії продовжують зменшуватися. З точки зору постачання нового обладнання в Україну можна сміливо говорити про достатньо тривалу паузу в переоснащенні деяких друкарень; їхнє обладнання вже частково потребує оновлення чи заміни, тож за умови стабілізації політичної та економічної ситуації ми очікуємо, що цей накопичений попит буде реалізовано.

ДТ: Як оцінюєте підсумки минулого року та перспективи цього?

С. П.: Плани і очікування на поточний рік були на 50% більшими, ніж на минулий. Але сталося те, що ми всі бачимо навкруги. В цій ситуації повністю неможливо говорити про якісь результати до розуміння того, як довго ця ситуація триватиме і наскільки сильним буде падіння економіки.

ДТ: Які «бойові плани» на найближче майбутнє?

С. П.: Ми були, є і будемо найкращими, і ніщо нам у цьому не завадить!

Джерело: «Директор типографии», № 4, 2014



« Рулонные машины Muller Martini оснастят системами QuadTech

KBA продолжает реорганизацию »