Як і більшість поліграфічних компаній в усьому світі, Onlineprinters Group сильно постраждала від пандемії COVID-19 навесні 2020 року. Зокрема тому, що багато подій, на які припадає близько 25% збуту у «звичайні» роки, було скасовано через тривалий карантин. «Однак, — говорить Юрген Вінклер, головний операційний директор Onlineprinters, — ми вдало вийшли з кризи — почасти завдяки нашому широкому B2B-асортименту з багатьма продуктами для офісу і завдяки нашій орієнтації на міжнародний ринок».
Мовою цифр: після початкового значного мінусу у 2020 році порівняно з попереднім роком, у 2021-му бізнес уже повернувся на докризовий рівень. І, за словами пана Вінклера, 2022 рік також розпочався вельми файно, «за винятком Німеччини, бо у нас тут тривалий час були найсуворіші карантинні обмеження». Попри це друкарня у Нойштадті частково працювала на повну потужність у перші кілька тижнів цього року, «і нам навіть довелося відхиляти замовлення».
Широкий (і лояльний) сегмент клієнтів
У Нойштадті-на-Айші — одному з шести виробничих майданчиків Onlineprinters, поруч із Орхусом (Данія), Мадридом (Іспанія), Саутенд-он-Сі (Англія), Щецином (Польща) і Вальдбюттельбрунном (Німеччина), — 35% замовлень припадає на німецький ринок і 65% — на експорт (із фокусом на Францію/Швейцарію/Австрію/Італію). Клієнтська база, чимала і лояльна, охоплює рестораторів, клуби, великі компанії — і аж до менших друкарень, які спеціалізуються на певних форматах; є серед них і самвидавці.
З-поміж (фальцьованих) флаєрів, журналів, брошур і каталогів на 16–64 сторінки, випущених накладами до одного мільйона (цікаво, що середній тираж збільшився майже на третину порівняно з періодом до пандемії) десь 35% друкують «цифрою». Для цього компанія Onlineprinters у Нойштадті-на-Айші віднедавна використовує дві струминні машини T250 від HP, на додаток до 12 Indigo.
Техніка напохваті
Звісно, на етапі планування виникло й питання подальшої обробки продукції, а саме — скріплення на скобу (це близько 30% продажу). «У нас був запит, — каже Юрген Вінклер, — Muller Martini, наш давній партнер, мав рішення». У вигляді ВШРА Presto II Digital із плужним фальцапаратом, двома плоскостапельними накладачами, модулем подавання обкладинки і триножовим різаком із каскадним виведенням продукції.
Цей ВШРА працює напівавтономно (nearline) біля розмотувально-різальної системи Hunkeler і фальцювальної машини Heidelberg — обробляє здебільшого продукцію рулонних ЦДМ та гібридні вироби (з офсетними блоками і «цифровими» палітурками). Тим часом Primera MC, яку нещодавно тут запустили, і два старіші ВШРА Bravo (головно для формату A4) і ST 450 (переважно для двосторінкової продукції) пораються виключно з «офсетом».
Популярні та ресурсоощадні продукти
Presto II Digital та обидві T250 інтегровані до робочого потоку під управлінням АСУТП Muller Martini Connex. «Це не тільки прискорює наші виробничі процеси, але й гарантує, що аркуші розташовані в правильному порядку», — наголошує Юрген Вінклер, задоволений своїм новим обладнанням: «Наші очікування повністю справдилися».
Він також покладає великі надії на майбутнє: «Я переконаний, що з Presto II Digital ми зміцнили нашу позицію на ринку, що ми вийдемо сильнішими з коронакризи, і що продукти, які ми друкуємо, набудуть більшого значення. Адже ця форма індивідуальної друкованої реклами доступна і невеликим компаніям. А технологія цифрового друку заощаджує ресурси, оскільки друкується стільки копій, скільки потрібно».
Бізнес Onlineprinters...
...стартував як звичайна друкарня і вийшов у сегмент онлайн-друку в 2004 році.
...має 500 співробітників у Нойштадті-на-Айші, які працюють 5 днів на тиждень.
...використовує 14 цифрових машин і 120 секцій офсетного друку у Нойштадті-на-Айші.
...має понад мільйон клієнтів у 30 країнах, причому 90% замовників репрезентують сектор B2B.
...обробляє до 7 500 замовлень на день у межах всієї групи.
...пропонує 2,5 мільйона варіантів продукції, включно з багатьма друкованими товарами як сегментом, що швидко розвивається.
...друкує 35% цифровим способом, але офсетні роботи займають 90% друкованої площі, тобто офсетна продукція втричі більша за обсягом.
...виготовив 3,2 мільярда друкованих виробів у 2019 році.