Дедалі більше акцидентних друкарень оснащують свої аркушеві офсетні машини Rapida повністю автоматичними системами логістики форм. Така опція дуже популярна серед компаній сектора web-to-print. Фахівці Koenig & Bauer уже встановили кілька подібних систем, і очевидно, що це тільки початок.
Наразі повністю автоматичні комплекси інтегровано з машинами серії Rapida 106 X (макс. формат аркуша 750x1 060 мм, продуктивність до 20 000 арк./год — зокрема і в режимі двобічного друку), а також Rapida 145 (макс. формат аркуша 1 060x1 450 мм, продуктивність до 18 000 арк./год). Залежно від конфігурації і розташування така система транспортує протягом зміни до 1 280 друкарських форм до завантажувальних касет на друкарських секціях восьмифарбової машини.
Малі наклади без зайвих зволікань
Повністю автоматична логістика форм вивільнює максимальний потенціал високоавтоматизованих аркушевих офсетних машин, особливо у виробництві малих і середніх тиражів акцидентної продукції. Налагодження значно прискорюється, і друкар може приділити більше часу іншим процесам, зокрема контролю якості. Восьмифарбові перфектори ефективно друкують навіть кілька послідовних накладів по 300 аркушів (4 + 4) — зі швидкістю виробництва і переналагодження звичайної машини для однобічного друку. Усі пластини вчасно потрапляють до відповідних секцій. Модуль логістики працює як єдине ціле із системою одночасної заміни форм DriveTronic SPC, тож ручне втручання в ці операції залишилося в минулому.
Модульна система для індивідуального підходу
Завдяки модульній структурі логістичних систем Koenig & Bauer може запропонувати майже будь-яку необхідну конфігурацію для повністю автоматичного транспортування форм до завантажувальних касет машини (включно із подальшою автозаміною форм). Доступні модулі для таких стандартних операцій:
- відділення друкарської форми та переміщення до системи транспортування;
- ідентифікація друкарської форми (двовимірний матричний штрих-код);
- транспортування до друкарської секції;
- заміна друкарської форми;
- транспортування до станції утилізації;
- утилізація використаних друкарських форм.
Також є додаткові компоненти, наприклад, для інтеграції кількох аркушевих офсетних машин у спільну систему логістики.
Окремі модулі розташовують над машиною чи поза зоною її обслуговування, щоб виключити будь-які перешкоди для персоналу. Тож автозаміна форм не обмежує доступ до техніки. Лише друкарські секції ненадовго захищені світловими бар’єрами під час вертикального завантаження/виймання форм.
Транспортні системи (ланцюгові конвеєри) можуть бути індивідуально розроблені відповідно до вимог друкарні. Оскільки друкарські форми проходять різними маршрутами під час подавання й видалення, немає жодного ризику їхнього перемішування і т. ін.
Система утримує форми для друку наступного замовлення безпосередньо перед друкарськими секціями, щоб забезпечити безупинне виробництво малих накладів з максимальною продуктивністю. Послідовність виготовлення решти замовлень визначено розміщенням відповідних форм на візку. Тут можна внести будь-які зміни до того, як форми будуть розділені та передані до транспортної системи. Перед переміщенням на ланцюговий конвеєр пластини ідентифікують за штрих-кодом, який було нанесено під час експонування. Список завдань, надісланий до пульта керування за допомогою LogoTronic, завжди можна адаптувати до фактичної послідовності форм.
Надзвичайна продуктивність
Люди навряд чи можуть забезпечити таку саму ефективність формної логістики для аркушевих офсетних машин, як автоматизована система. Тому що за зміну їм довелося б долати відстань 3,2 км і переміщувати друкарські форми загальною масою 110 кг. Коли йдеться про наклад у 300 аркушів, ви маєте лише 3 хвилини, щоб замінити всі форми у восьми секціях машини. Таке навантаження швидко виснажить навіть досвідченого оператора.
Завдяки автоматизації завантаження форм і транспортування до станції утилізації друкарську машину можна використовувати набагато ефективніше, особливо якщо у вас дуже малі наклади. Таким чином малотиражне виробництво, як-от у секторі web-to-print, може бути значно прибутковішим.