1,7 млрд паковань, або 210 млн вiдбиткiв B0 за рiк, та iншi можливостi друкарських машин Rapida

29.03.24

Філіп Краєвський, операційний директор і член правління MMP Neupack, розповідає, як технології Koenig & Bauer зробили польську друкарню рекордсменкою.

MM Packaging, частина австрійської Mayr-Melnhof Group, є однією з найбільших поліграфічних компаній у світі: 64 виробництва картонного паковання спеціалізуються на різних типах продукції. Зокрема, офсетна друкарня в Бидгощі працює з картоном і гофрокартоном.

Koenig & Bauer багато років є постачальником і партнером MMP Neupack Polska. У сучасних цехах установлено чотири друкарські машини Rapida 145 і кілька фальцювально-склеювальних ліній Omega. Філіп Краєвський, операційний директор і член правління MMP Neupack, працює з друкарнею в Бидгощі з 2000 року та безпосередньо причетний до розвитку цього підприємства.

Компанія увійшла до групи Mayr-Melnhof наприкінці 1990-х років і розвивалася у Вас на очах. Будь ласка, коротко розкажіть про це підприємство.

Філіп Краєвський: — Я почав працювати в MMP Neupack 2000 року, коли друкарня вже кілька років входила до групи Mayr-Melnhof. Ми вже тоді спеціалізувалися на картонному пакованні. Це не змінилося дотепер, хоча, звісно, асортимент, деталі, технології виробництва та оздоблення постійно розвивалися. Як і наше обладнання, що зробило нас найсучаснішою компанією у всій групі. Жодна з машин, які ми використовуємо сьогодні, не старша десяти років.

Нашим найбільшим активом є люди, і саме завдяки відданим працівникам ми досягаємо успіху на ринку та щороку маємо двозначне зростання показників збуту. Ми працюємо з найбільшими світовими брендами у секторі FMCG. Це наші найважливіші клієнти. Близько 50% нашої продукції йде на польський ринок, решту експортуємо, переважно до європейських держав, таких як Німеччина, Франція, Велика Британія та країни Бенілюксу. Минулого року ми виготовили майже 1,7 млрд паковань для цих країн. Цьогоріч плани MMP Neupack ще амбітніші.

Більшість нашої продукції — близько 60% — становить гофротара, решта — це коробки зі звичайного картону. Зрозуміло, в обох випадках ідеться про багатоколірний друк і різноманітну подальшу обробку.

Це справді вражає, особливо з огляду на події останніх років. Наскільки я знаю, вони не завадили MMP Neupack і надалі розвиватися?

Філіп Краєвський: — Завдяки належному технопарку, стабільному постачанню сировини (забезпечують нас переважно заводи MM Group), а також нашому асортименту і підтримці важливих брендів із сегмента FMCG ми не лише пережили цей період без втрат, але й продовжили зростати, як і весь підрозділ MM Packaging. Кілька останніх років також стали періодом значних інвестицій у сучасні промислові технології. Ми віримо, що системна модернізація обладнання є одним із факторів успіху кожної поліграфічної компанії. Отож, у 2019–2023 роках ми встановили додаткові офсетні друкарські машини формату B0, а також низку післядрукарських систем, як-от повністю автоматичні фальцювально-склеювальні лінії.

Багато з ваших нещодавніх надбань походять від Koenig & Bauer. Чи бачите ви Koenig & Bauer стратегічним постачальником для вашої компанії?

Філіп Краєвський: — Рішення про переоснащення окремих заводів групи приймають у нашій австрійській штаб-квартирі, але, звичайно, як керівництво конкретної друкарні, ми озвучуємо наші потреби і активно долучаємося до вибору постачальника. Марка Koenig & Bauer майже завжди була присутня у Бидгощі — коли я починав тут, у друкарні серед іншого була зношена Planeta і домінував формат B1. Як я вже казав, багато років ми систематично оновлювали техніку, але ключовим роком нашої співпраці з Koenig & Bauer став 2018-й. Тоді відбулася зустріч з керівництвом Koenig & Bauer (CEE), на якій ми склали план співпраці, де чітко сформулювали свої очікування як стосовно машин, так і щодо комплексного обслуговування та належної техпідтримки.

Які були результати цієї зустрічі?

Філіп Краєвський: — Достатньо пройтися нашими виробничими цехами, щоби побачити плоди співпраці з Koenig & Bauer. За останні роки ми запустили чотири нові великоформатні машини Rapida 145 у різних конфігураціях, одна з яких оснащена унікальним модулем холодного тиснення фольгою. Це друга машина такого типу в нашій компанії, причому ми були піонерами не тільки в межах MM Packaging Group, а й на всьому ринку.

Коли портфоліо Koenig & Bauer доповнила нова післядрукарська техніка, ми інвестували і в цю сферу — придбали кілька фальцювально-склеювальних машин Omega. Їхня особливість у тому, що все повністю автоматизовано — подавання, складання, склеювання коробок, а також підготовка до транспортування, — лінію можна інтегрувати у систему зберігання та логістики.

Адже наші великоформатні машини Rapida мають підвищену основу, інтегровані в логістичні системи та оснащені автоматизованим обладнанням для високопродуктивного виробництва паковання.

Ви сказали, що ці інвестиції, крім іншого, роблять MMP Neupack найсучаснішою поліграфічною компанією у групі. Як машини Rapida і фінішні системи впливають на ефективність виробництва?

Філіп Краєвський: — У 2022 році ми надрукували 189 млн відбитків на машинах Rapida. Для такого результату потрібна взаємодія низки факторів, серед яких сучасна технологія, безумовно, є одним із найважливіших. Не можна заперечувати, що ми «безжальні» до кожної придбаної машини, — звісно, у позитивному сенсі цього слова. Вони працюють цілодобово і розраховані на промислове виробництво, тому ми продовжуємо встановлювати рекорди продуктивності. Цього року ми задрукували рівно 402 700 аркушів за 24 години на одній з нових Rapida 145, що відповідає продуктивності 16 779 арк./год. Враховуючи номінальну швидкість цієї моделі, це чудовий результат, який можна пояснити сучасністю самої машини й досвідом бригади друкарів.

Стабільне виробництво з такими показниками потребує і належного техобслуговування…

Філіп Краєвський: — Безперечно, і це була одна з головних тем, які ми обговорювали на зустрічі, про яку я згадав; із сьогоднішньої перспективи — стратегічна тема. Нові машини, звичайно, чудова річ для розвитку будь-якої друкарні. Але забезпечення безупинності виробництва, наявність сервісних інженерів і час їхнього реагування чи оперативне постачання необхідних запчастин є не менш важливими. Особливо з такою кількістю друкарських та післядрукарських машин, як у нашому випадку. Саме тут вступає в гру місцева філія Koenig & Bauer за активної підтримки головного офісу і дає нам гарантію, що ми зможемо виконувати навіть найскладніші завдання.

Як ця співпраця виглядає на практиці?

Філіп Краєвський: — Ми є прихильниками профілактичного обслуговування. Ми вважаємо, що краще запобігти проблемі, ніж потім її розв’язувати. Тому в рамках нашої співпраці ми домовилися про щорічне повне технічне обслуговування машин Rapida і Omega, які працюють у нашій компанії. Кожну машину раз на рік дуже ретельно перевіряють техніки Koenig & Bauer (CEE). Наприкінці перевірки ми отримуємо звіт, який не тільки описує стан машини, а й дає змогу передбачити, які частини, можливо, потребують заміни чи ремонту. Це допомагає нам запобігти потенційним простоям — знайти потенційні несправності заздалегідь або замінити зношені частини до аварійної зупинки обладнання. Це дуже важлива складова співпраці із сервісним підрозділом Koenig & Bauer. Також слід підкреслити особистісний вимір: технічні спеціалісти з Koenig & Bauer (CEE) почуваються тут як удома. Це найкраще свідчить про добру атмосферу у взаєминах, яка істотно впливає на рівень загальної співпраці.

Чи використовуєте ви інструменти, запропоновані в рамках Industry 4.0, зокрема Service 4.0?

Філіп Краєвський: — Так, звісно. Рівень автоматизації та оснащення кожної з чотирьох машин Rapida 145 уможливлює дистанційну діагностику, а також є цілодобова гаряча лінія виробника. Ми успішно використовуємо всі програмні засоби, які оптимізують і автоматизують наш виробничий процес. Це стосується не тільки друку та подальшої обробки продукції, а й її зберігання і транспортування. На одному з наших заводів є просторий автоматизований склад готових виробів, який оснащено технологією AGV, — тут ми використовуємо автономні транспортні засоби та інші високоавтоматизовані системи, що значно поліпшили наші процеси, зокрема зберігання та логістику.

Щодо післядрукарської обробки: ви були першою друкарнею в Польщі, яка впровадила технологію холодного тиснення фольгою у великому форматі…

Філіп Краєвський: — Не тільки в Польщі, а й одні з небагатьох у світі. У 2015 році ми вирішили модернізувати одну з великих машин, які тут працювали, модулем для тиснення фольгою. Це був результат співпраці Koenig & Bauer і Vinfoil, одного з експертів у холодному тисненні фольгою. Їхня технологія мала неабиякий успіх, а попит на таке оздоблення настільки зріс, що ми вирішили оснастити одну з наших найновіших Rapida 145 подібним модулем. Ми розглядаємо це як машину для спеціальних завдань — виготовлення складної, високотехнологічної та вишуканої продукції. З упровадженням холодного тиснення фольгою у форматі B0 ми змогли розширити коло клієнтів за рахунок світових брендів преміум-сегмента алкоголю. Технологія зарекомендувала себе в багатьох відношеннях.

Усе вказує на те, що попереду у MMP Neupack ще один визначний рік. Яким ви бачите найближче майбутнє своєї компанії?

Філіп Краєвський: — За останні роки відбулася низка подій, які значною мірою визначили ситуацію на всьому ринку, а не лише в секторі паковання. У 2021 році, після двох важких років, стався підйом. Однак наступного року з початком війни в Україні та збільшенням інфляції ринок знову впав. І хоча ми подолали пік, прогнози щодо ВВП нашої країни не дуже оптимістичні — як у плані обсягу, так і стосовно розвитку нових ринків. Однак MMP Neupack продовжує йти до амбітних цілей і в майбутньому буде одним із лідерів ринку картонного паковання.

Пане Краєвський, дякуємо Вам за інтерв’ю.

Джерело: Koenig & Bauer World.

« Koenig & Bauer на drupa-2024: бiльше, нiж друк

Muller Martini на drupa: Driving the Digital Transformation »